21 stycznia 2014

"Mr Mercedes" by Stephen King

Witam Was ponownie z zapowiedzią kolejnej książki Mistrza Grozy - Stephena Kinga... niedługo to się chyba stanie tradycją, że wrzucam zapowiedzi najbliższych premier jego utworów, ale przecież etykieta "Wokół Stephena Kinga", którą stworzyłem niedługo po założeniu bloga, nie powstała na darmo i należałoby ją co jakiś czas dokarmiać postami. Kolejną porę karmienia czas zacząć...

Na pewno 90%... no dobra 75% z Was wie, że już w czerwcu tego roku wydana ma zostać najnowsza powieść mojego ulubionego autora pt.: "Pan Mercedes", dlatego post ten w szczególności dedykuję pozostałym 25% społeczeństwa, nie za bardzo obeznanym w okołokingowym świecie.

"Mr Mercedes" (tak brzmi oryginalny tytuł) będzie dosyć nietypową powieścią w dorobku Króla, gdyż będzie to kryminał detektywistyczny z gatunku hardboiled, a jak wiadomo King jeszcze nigdy nie napisał niczego podobnego. Pokuszę się nawet o zdanie, iż będzie to kolejny debiut owego pisarza... na nieszczęście wszystkie debiuty są tłumione w samym zalążku, ale czy tak samo będzie w przypadku Stephena? Nie do końca... Rzecz jasna, że znajdą się liczne armie hejterów "Pana Mercedesa", którzy nazwisko King kojarzą jedynie z horrorami i nadal tak kojarzyć chcą, aczkolwiek wierzę w to, że wszyscy jego prawdziwi fani z łatwością stłumią wszelki bunt przeciwko temu utworowi :).

Ostatnimi czasy wydawnictwo Albatros ukazało na światło dzienne okładkę tejże książki, której możecie się przypatrzyć bliżej poniżej... ulala, jakie rymy...

Po lewej: polska wersja okładki / Po prawej: amerykańska wersja okładki

Nie żebym miał jakieś pretensje do Albatrosa, lecz wolałbym, żeby pierwszym drukiem polskiej wersji "Pana Mercedesa" zajęło się wydawnictwo Prószyński i s-ka, ponieważ to właśnie ich wersje książek spod pióra Mistrza najbardziej ukochałem. Przyznam się bez bicia, że ich projekty okładek są o niebo lepsze od projektów konkurencji (nadal ubolewam nad tym, że Prószyński nie pokusił się na opublikowanie własnej wersji "Tego" Stephena Kinga... to by była dopiero niezła okładka z przykładowo wielką i krwiożerczą twarzą Pennywise'a na samym środku :]).

No ale książka nawet nie wydana, a ja już na nią pluję... odruch bezwarunkowy, powszechnie znany jako "MelonCzyTyMusiszWszystkimObrzydzać?"

A czy Wy również nie możecie się doczekać na zbliżającą się wielkimi krokami premierę "Pana Mercedesa" ;)?

POZDRAWIAM!

P.S.: Pierwszy dzień wyzwania jest jednocześnie moim pierwszym naliczonym dniem kary, bo niestety z publikacją tego posta spóźniłem się o jakieś 2 godzinki ;P. Muszę się sprężyć, bo nie wiem czy wyjdę z kolejnych takich spóźnień żywy :D.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




Ten post bierze udział w wyzwaniu
"14-dniowa rekonwalescencja blogowa"


21 komentarzy:

  1. Też czekam na nowego Kinga, chociaż mam mega zaległości w czytaniu jego książek. Ogólnie też wolę okładki z Prószyńskiego, ale Albatros w tym przypadku dał radę :) Na pewno okładka jest ładniejsza niż amerykańskie wydanie. W ogóle mam wrażenie, że u nas okładki książek są staranniej robione, prawie zawsze jest grafika, fantazyjny napis. A jak patrzę na obce wydania wielu książek (nie tylko Kinga) to zazwyczaj jakiś byle jaki napis na okładce i do wiedzenia :P

    Wiesz już jaką karę zastosujesz? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie za granicą te okładki m.in. książek Kinga są takie... bajkowe i zbyt delikatne... Ale przeganiają Polskę tym, że praktycznie wszystkie utwory tego autora publikowane są w twardych oprawach ;3.

      No po prawej stronie na blogu już założyłem taką króciutką listę z różnymi karami, ale nadal nie wiem którą wybrać :D.

      Usuń
  2. Albatros od dawna nie popisuje się jeśli chodzi o okładki książek Kinga...Zapraszam do Kingowej grupy na FB: https://www.facebook.com/groups/stephenkingpolska. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapraszam razem z Ewą;P a te okładki nie są najgorsze....na książkę oczywiście czekam;))

      Usuń
    2. Złe nie są, ale są też lepsze :D.
      Dziękuję z całego serca za zaproszenie, ale (nie)stety facebooka nie posiadam, więc tego... ;p.

      Usuń
  3. Czekam, ale jeszcze nie tak przeogromnie, ten moment nadejdzie dopiero za kilka miesięcy (w kwietniu, podejrzewam), kiedy premiera będzie na wyciągnięcie dłoni. Bo w chwili obecnej jej rozedrgany zarys majaczy dopiero gdzieś na horyzoncie, co równie dobrze może być moim urojeniem ;p Polska okładka brzydka, co jednak nie dziwi, w końcu to Albatros. Właściciel wydawnictwa stwierdził, że ilustracje na zamówienie są be, lepiej za kilka złociszy kupić jakąś fotkę z banku zdjęć ;-) Szkoda, ale - z drugiej strony - to tylko okładka, najważniejsza jest treść książki, jej tłumaczenie. Z pierwszym nie będzie problemu, w końcu to KING, a z drugim... cóż, Albatros ma niezłą ekipę tłumaczy, tak że powinno być okej.
    Fajnie, że wróciłeś, czekałem z coraz większym niepokojem! ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No w sumie nie ma co się podniecać na zapas, bo potem zainteresowanie minie i znajdę ciekawsze pozycje od tej, a tego nie chcę ;p.
      Każdy mówi, że okładka nie jest najważniejsza... no dobra to prawda, ale jeśli miałbym do wyboru Kinga od Prószyńskiego i Kinga od Albatrosa do wolałbym zasilić konto tego pierwszego wydawnictwa i kupić ich wersję, bo przynajmniej będę wiedział, że ich książka nie będzie mi szpecić na półce ;D.

      Hahaha, niezmiernie mi miło :)!

      Usuń
    2. Właśnie, cóż jednak z tego, skoro jesteśmy w tym wypadku skazani na Albatrosa... Jakby się nie wkurzać, to i tak (o ile jest się fanem Kinga) książkę się kupi, konto Albatrosa zasili ;-)
      A tak przy okazji Kinga - widziałeś posta, w którym popisuje się swoją kolekcją? :-P
      http://stacjastoslow.blogspot.com/2014/01/blog-stephen-king-kolekcja-ksiazek.html

      Usuń
    3. No niestety czy stety kupi się ;p. Ale może będą sprzedawać w Biedronce, więc już jakiś plus :D.
      Widziałem, widziałem, i odwiedziłem :P.

      Usuń
  4. Niespecjalnie czekam na Kinga, tak, tak jestem niedobra, ale dziwnym trafem odzwyczaiłam się do tego Pana, ale chętnie przeczytam ten tytuł, debiut mistrza nie zdarza się za często ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. You... what have you said... hahaha :P. No, ale jak można się od niego odzwyczaić? Może po prostu ostatnimi czasy przeczytałaś zbyt dużo jego niewypałów :D?

      Usuń
  5. Fajnie, że King pokusił się o inny gatunek niż horror. Bardzo jestem ciekawa tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to walałbym horror, ale może King przywróci moją wiarę w kryminały :P.

      Usuń
    2. A nie lubisz kryminałów? ;)

      Usuń
    3. Nie to, że nie lubię, ale po prostu mam mieszane uczucia ;p.

      Usuń
  6. King, King wszędzie King. A jak chciałem przeczytać tak chcę. Nic się nie ruszyło. Obiecuję, że zmieni się to w ferie.
    Pozdrawiam Michał
    P.S. Poleć mi coś na początek (z Kinga), aby od razu nie ze*rać się ze strachu :D
    Pozdrawiam raz jeszcze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszędzie go pełno, ale przylecieć do Polski nie chce ;p.
      Trzymam za słowo :).
      Pozdrawiam!
      P.S.: No pewnie, ale nie ma tak letko ;p. Trzeba najpierw przeczytać coś straszniejszego, żeby od razu zakochać się w tym pisarzu ;p. Polecam "Misery"...... Kocham tę książkę!!!!! :D

      Usuń
  7. Kinga nawet lubię. Mam ochotę na Miasteczko Salem, które stoi na półce i się kurzy :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak śmiesz mieć taką piękną pozycję na półce i pozwolić się jej kurzyć ;P????? Migusiem proszę zabierać się za czytanie tej książki :D.

      Usuń
  8. Melon, brzydalu, gdzieś Ty był jak Cie nie było? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stowarzyszenie Leniwych Brzydali mieli bardzo ciekawą ofertę, więc chcąc nie chcąc wstąpiłem do ich sekty :P. Jednak musiałem się stamtąd wypisać, bo byłem zbyt przystojny, a tam same brzydale, więc wiesz... HAHAHAHA, dobra kończę, bo coraz bardziej się poniżam :D.

      Usuń

Dziękuję serdecznie za pozostawione tutaj komentarze :)

"Pamiętaj, że wulgaryzmy odnoszą skutek odwrotny do zamierzonego"
- Stephen King "Pod kopułą"

Copyright © Melon dotcom Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com